Η επίσημη τελετή αδελφοποίησης μεταξύ του Γενικού Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών και του Seoul Sejong High School της Σεούλ πραγματοποιήθηκε στις 13 Μαΐου 2026 στις Σάπες Ροδόπης, σηματοδοτώντας μία ιδιαίτερα σημαντική στιγμή διεθνούς συνεργασίας, εκπαιδευτικής εξωστρέφειας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας για τη σχολική μας κοινότητα.
Η τελετή εντάχθηκε στο πλαίσιο του διεθνούς εκπαιδευτικού προγράμματος Joint International Class, το οποίο υλοποιείται από το 2024 και συνεχίζεται πλέον για τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά στο σχολείο μας. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας, του Μητροπολιτικού Γραφείου Εκπαίδευσης της Σεούλ και της Πρεσβείας της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα και έχει ως βασικό στόχο να φέρει κοντά μαθητές από διαφορετικές χώρες, πολιτισμούς και κοινωνίες, δημιουργώντας μια πραγματική διεθνή σχολική κοινότητα συνεργασίας και επικοινωνίας.
Η κορεατική αντιπροσωπεία, αποτελούμενη από τη Διευθύντρια του Seoul Sejong High School κα So Chong Sun, την υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος κα Sunny Jang και τους μαθητές Johni, Minyun, SooBin και SonHi, φιλοξενήθηκε στην περιοχή μας από τη Δευτέρα 11 Μαΐου έως και το Σάββατο 16 Μαΐου 2026.
Η επίσκεψη αποτέλεσε την κορύφωση δύο ετών συνεχούς συνεργασίας μεταξύ των δύο σχολείων μέσω διαδικτυακών κοινών μαθημάτων, πολιτιστικών ανταλλαγών και κοινών μαθητικών δράσεων. Παρά τη μεγάλη γεωγραφική απόσταση και τη σημαντική διαφορά ώρας ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Δημοκρατία της Κορέας, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ουσιαστική σχέση φιλίας, συνεργασίας και αλληλοκατανόησης.
Για τους μαθητές της κορεατικής αποστολής, η επίσκεψη στη Θράκη δεν αποτέλεσε απλώς ένα εκπαιδευτικό ταξίδι, αλλά μια βαθιά βιωματική εμπειρία. Μέσα από την επαφή τους με τους ανθρώπους, την ιστορία, τις παραδόσεις και την καθημερινότητα της περιοχής, γνώρισαν μια διαφορετική πλευρά της Ελλάδας, αυθεντική και φιλόξενη, που τους άγγιξε ουσιαστικά.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι φιλοξενούμενοι επισκέφθηκαν την Κομοτηνή, την Ξάνθη, τη Σαμοθράκη, την Αλεξανδρούπολη και άλλες περιοχές της Θράκης, αποκτώντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της ιστορίας, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της φυσικής ομορφιάς της περιοχής μας.
Η αποστολή ξεναγήθηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας, στο Μουσείο Μετάξης του Σουφλίου, καθώς και σε αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους της Σαμοθράκης και της Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα, επισκέφθηκε το Εθνικό Πάρκο Δαδιάς και το Δέλτα του Έβρου, γνωρίζοντας από κοντά το μοναδικό φυσικό περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα της Θράκης.
Ιδιαίτερα ξεχωριστή στιγμή της φιλοξενίας αποτέλεσε η επίσκεψη στον Σύλλογο Παραδοσιακών Χορών ΠΕΣΤΑ, όπου οι μαθητές της κορεατικής αποστολής συμμετείχαν σε εργαστήριο ελληνικών παραδοσιακών χορών. Το κλίμα χαράς, αυθορμητισμού και ενθουσιασμού που δημιουργήθηκε ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη της πολιτιστικής ανταλλαγής και της ανθρώπινης επικοινωνίας πέρα από γλώσσες και σύνορα.
Στις 14 Μαΐου, ημέρα εορτασμού της απελευθέρωσης και ενσωμάτωσης της Θράκης στον εθνικό κορμό, η αντιπροσωπεία παρακολούθησε τη δοξολογία και τη μαθητική και στρατιωτική παρέλαση στην Αλεξανδρούπολη, βιώνοντας από κοντά μια ιδιαίτερα σημαντική ιστορική και συμβολική ημέρα για την περιοχή μας.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους πραγματοποιήθηκαν επίσης σημαντικές θεσμικές συναντήσεις. Η αντιπροσωπεία έγινε δεκτή από τον Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης κ. Μανώλη Ταπατζά, ενώ ακολούθησαν συναντήσεις με τον Δήμαρχο Μαρωνείας–Σαπών και τον Δήμαρχο Σαμοθράκης. Επιπλέον, οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης και να πραγματοποιήσουν σύντομη συνάντηση με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ.κ. Άνθιμο.
Η αντιπροσωπεία έγινε επίσης δεκτή από την Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κα Μαριγούλα Κοσμίδου, η οποία συνεχάρη το σχολείο μας για τη διεθνή αυτή πρωτοβουλία και υπογράμμισε τη σημασία της εξωστρέφειας και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο σχολείο.
Κατά την επίσημη τελετή της αδελφοποίησης υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας (Memorandum of Understanding – MOU) μεταξύ των δύο σχολείων, επιβεβαιώνοντας τη βούληση και των δύο πλευρών να συνεχίσουν και να ενισχύσουν τη συνεργασία τους τα επόμενα χρόνια.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν βίντεο και στιγμές από τις δράσεις των δύο προηγούμενων σχολικών ετών του προγράμματος Joint International Class, αναδεικνύοντας την πορεία της συνεργασίας, τα κοινά μαθήματα, τις πολιτιστικές ανταλλαγές και τις σχέσεις φιλίας που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στους μαθητές των δύο σχολείων.
Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η μουσική παρουσία των μαθητών του Seoul Sejong High School, οι οποίοι τραγούδησαν τόσο κορεατικά όσο και ελληνικά τραγούδια κατά τη διάρκεια της τελετής. Η προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν ελληνικά τραγούδια συγκίνησε βαθιά τους παρευρισκομένους και αποτέλεσε μία από τις πιο όμορφες στιγμές της εκδήλωσης, συμβολίζοντας την αληθινή σύνδεση που δημιουργήθηκε ανάμεσα στους δύο λαούς.
Ιδιαίτερη τιμή για τη σχολική μας κοινότητα αποτέλεσε και το βιντεοσκοπημένο μήνυμα χαιρετισμού που απέστειλε η Α.Ε. ο Πρέσβης της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα, εκφράζοντας τη στήριξή του στην αδελφοποίηση των δύο σχολείων και στη σημασία της εκπαιδευτικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Δημοκρατίας της Κορέας.
Μέσα από το πρόγραμμα Joint International Class, οι μαθητές των δύο σχολείων δεν εξασκούν μόνο την αγγλική γλώσσα σε αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας, αλλά αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας, ενεργού πολιτειότητας και διαπολιτισμικής κατανόησης. Μαθαίνουν να σέβονται τη διαφορετικότητα, να παρουσιάζουν τον πολιτισμό τους και να ανακαλύπτουν ότι, παρά την απόσταση, οι νέοι άνθρωποι μοιράζονται κοινές αγωνίες, όνειρα και ελπίδες για το μέλλον.
Η αποχώρηση της κορεατικής αντιπροσωπείας το Σάββατο 16 Μαΐου ήταν ιδιαίτερα συγκινητική. Μετά από πέντε ημέρες γεμάτες εμπειρίες, φιλίες, τραγούδια, εικόνες και κοινές στιγμές, ο αποχαιρετισμός αποδείχθηκε δύσκολος τόσο για τους φιλοξενούμενους όσο και για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας. Οι δεσμοί που δημιουργήθηκαν αυτές τις ημέρες επιβεβαίωσαν ότι η εκπαίδευση μπορεί πραγματικά να λειτουργήσει ως γέφυρα φιλίας, ειρήνης και συνεργασίας μεταξύ λαών και πολιτισμών.
Η επίσκεψη της κορεατικής αντιπροσωπείας και η υπογραφή της αδελφοποίησης αποτελούν ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα για το μέλλον της διεθνούς παρουσίας και εξωστρέφειας του σχολείου μας και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ακόμη βαθύτερη συνεργασία τα επόμενα χρόνια.

















































