Τη Δευτέρα, 7 Απριλίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δράμα, στο πλαίσιο των παρακάτω προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων:
- Μουσική και Κινηματογράφος: Από την Αφήγηση στην Εκφραστικότητα.
- Γλωσσικές διαδρομές: Από την Ποντιακή Διάλεκτο στη Νέα Ελληνική Γλώσσα.
- Λεξικογράφοι σε δράση: Συνθέτουμε ορισμούς συνδυάζοντας τη Γλώσσα με την Επιστήμη.
- Διατροφική αγωγή- Υγιεινή διατροφή.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας παρακολουθήσαμε τρεις επιλεγμένες ταινίες στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (Drama International Short Film Festival). Η εμπειρία αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της κινηματογραφικής παιδείας των μαθητών μας, ενισχύοντας τη σύνδεση της μουσικής και της εικόνας, όπως διερευνάται στο ομώνυμο πρόγραμμα. Η προβολή των ταινιών πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και του Δήμου Δράμας, γεγονός για το οποίο ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές.
Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το οινοποιείο Nico Lazaridi, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν τόσο στους χώρους παραγωγής όσο και στην αξιόλογη έκθεση έργων τέχνης που φιλοξενείται εκεί. Η ενημέρωση για τα στάδια παραγωγής του κρασιού ανέδειξε πτυχές που σχετίζονται με τις επιστήμες, προσφέροντας ζωντανά παραδείγματα για τους “Λεξικογράφους”, ενώ η ίδια η επίσκεψη συνδέθηκε και με τη θεματική της υγιεινής διατροφής, μέσα από την ανάδειξη του κρασιού ως προϊόντος πολιτισμού και παράδοσης. Τέλος, στο πλαίσιο του προγράμματος για την ποντιακή διάλεκτο, οι μαθητές εντόπισαν και κατέγραψαν λέξεις και φράσεις που σχετίζονται με τη ντοπιολαλιά και τον λαϊκό πολιτισμό της περιοχής της Δράμας σε ό,τι αφορά την παραγωγή του κρασιού και όχι μόνο, ενισχύοντας έτσι τη γλωσσική τους επίγνωση και τη σύνδεση της γλώσσας με τον πολιτισμό.
Η επίσκεψη αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία βιωματικής μάθησης και ενίσχυσης του πολιτιστικού και γνωστικού ορίζοντα των μαθητών και μαθητριών μας, καθώς συνδύασε τη θεωρητική ενασχόληση με τις θεματικές των προγραμμάτων με την εμπειρία του τόπου, της τέχνης και της επιστήμης.