21 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Τον Οκτώβριο του 1999 η Γενική Διάσκεψη της UNESCO στο Παρίσι ανακήρυξε την 21η Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης με το εξής σκεπτικό: «Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης θα ενισχύσει την εικόνα της ποίησης, ούτως ώστε αυτή η μορφή τέχνης να μην θεωρείται πλέον άχρηστη, αλλά μια τέχνη που βοηθά την κοινωνία να βρει και να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της». Στο σχολείο μας, φέτος, αποφασίσαμε να τιμήσουμε αυτή την επετειακή ημέρα με έναν ξεχωριστό τρόπο που αναδεικνύει τη δημιουργικότητα και την έκφραση των μαθητών μας, έναν διαγωνισμό ποιητικής δημιουργίας με θέμα τον Έρωτα.

Ο διαγωνισμός ποιητικής σύνθεσης και δημιουργίας που διοργανώσαμε συγκέντρωσε το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή μαθητών από όλες τις τάξεις του Λυκείου. Με θέμα τον Έρωτα οι μαθητές εξέφρασαν τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ιδέες τους μέσα από τη μαγεία των λέξεων. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Κάθε ποίημα αναδείκνυε μια νέα προοπτική, ένα νέο συναίσθημα, μια νέα εμπειρία. Και ενώ μόνο τρεις μπόρεσαν να βραβευτούν, η κάθε δημιουργία φώτισε ένα νέο κομμάτι της ψυχής του δημιουργού της και όσων διάβασαν τα ποιήματά τους.

Οι μαθητές/ μαθήτριες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό ήταν οι παρακάτω: Αχμέτ Μπαράν, Χασάν Ντιλέκ, Δημητριάδη Βασιλική, Κοτσίδης Μιχαήλ, Μπαχτσεβάνη Ουρανία- Ραφαηλία, Σαποβαλίδου Μαρία, Σπουντώφ Βλαδίμηρος, Γιαννόπουλος Ηλίας, Μεμέτ Τσαούς Ελήφ.

Οι μαθήτριες που βραβεύτηκαν ήταν οι: Μεμέτ Τσαούς Ελήφ, Μπαχτσεβάνη Ουρανία-Ραφαηλία, Σαποβαλίδου Μαρία. Οι μαθήτριες που διακρίθηκαν ανταμείφθηκαν με ένα ξεχωριστό δώρο: την ποιητική συλλογή “Μονόγραμμα” του Οδυσσέα Ελύτη. Το βραβείο αυτό αποτελεί έναν συμβολικό τρόπο αναγνώρισης της προσπάθειας και του ταλέντου των νέων ποιητών μας.

Ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί μόνο ένα μικρό μέρος της δέσμευσής μας να προάγουμε τη λογοτεχνία και τη δημιουργικότητα στο σχολείο μας. Εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας σε όλους τους συμμετέχοντες και στους φιλόλογους μας για τη συμβολή τους σε αυτή την υπέροχη εκδήλωση. Τα ποιήματα των μαθητών που συμμετείχαν θα συμπεριληφθούν σε ebook.